Årets innovationspris har tilldelats Norsk Tipping AS för kampanjen “Spillepuls: Datadrivna spelarinteraktioner i realtid”. Lotteriets senaste innovation är ansvarsfullt spelande.
Denna specifika marknadsföringskampanj använder de uppgifter som samlats in från varje enskild spelare. På så sätt kan man skapa en hög nivå av förtroende och medvetenhet samtidigt som man förblir relevant och personlig för kunden.
Norsk Tipping fick huvudpriset vid EL Innovationsseminarium 2022 tack vare sina kundvänliga system, effektiva kampanjer och attraktiva produkter. Dessutom har de fått utmärkelsen tack vare sitt goda rykte, sitt stora förtroende och många andra framgångsfaktorer.
Genom att kommunicera digitalt kan kunderna bättre förstå sina spel och den inverkan de har på deras personliga liv. Denna enklare tillgång gör det möjligt för dem att fatta välgrundade beslut om hur de ska hantera sina spel.
Den 5-7 oktober var Milano värd för presentationen av Innovation Awards tillsammans med IGT Lottery EL-seminariet. Det organiserades av Sisal Lottery Italia S.p.A och IGT Lottery.